mandag den 3. oktober 2011

Billed, til lyd, til billed.

I ånden af vores Video workshop på BGK der vil strække sig over 2 måneder, 4 mandage, 4 torsdage poster jeg lige en opdatering fra min osteklokke!

Sådan lyder det fra vores gæste-lære der styrer denne workshop:

Meningen er at I skal skabe en kort video ud fra nogle givne tematikker og til disse skal der samtidig parallelt samarbejdes med en musiker fra Orkester Efterskolen, der sideløbende har et forløb med elektronisk komposition/musik.

Der vil være en fremvisning i starten af december og det skal også gerne komme op på Storskærmen i byen i samme periode.

Det er en meget lærerig, god og givende proces at arbejde med det levende billede. Det stimulerer sanserne på en anden vis end anden billededannelse og her får I også lejligheden til at få tilføjet musik der igen danner et nyt rum for forståelsen, oplevelsen.
Som en del af forløbet vil vi også tage på videofestival over to dage i Vejle

Glæder mig til at skulle møde jer
Sophie Hjerl
Det lyder ikke dårligst synes i vel?
Jeg var med til opstart på orkester efterskolen, en aften præget af regn, men et spændende og fængende oplæg. Jeg må først og fremmest huske at fortælle, til min forbavsning at disse efterskole elever, var så umådeligt deltagende i diskutionen om de kunstfilm der blev vist i forbindelse med opstarten. Jeg tror det lægger op til noget der kunne gå hen og blive Fedt!

En lille sidegevinst til: Mig og en med-elev på BGK svang forbi McDonalds efter oplægget, til en
overaskende vellykket "Mcflurry m. Oreo". Ægte BGK ånd. Jeg trives.


- Mynte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar